středa 10. srpna 2011

Jak na zpoplatnění Rozpisu SIPO (sdružené inkaso)

Na posledním Rozpisu bezhotovostní platby SIPO (veliký pozor! nezaměňuj rozpis a výpis!) jsem si všiml poznámky, že bude roznáška rozpisu do schránky zpoplatněna 5 Kč. Tento papírek v podstatě nepotřebuji a ještě za něj mám platit? Prošel jsem tedy web pošty a našel náznaky (dnes již potvrzené), že by mohlo pomoci změnit si zasílání rozpisu elektronicky e-mailem, což i podle dosavadního ceníku mělo být zdarma.

Podle instrukcí na webu jsem zašel včera ráno na nejbližší poštu a vyžádal si u paní na přepážce změnu zasílání rozpisu. Paní nebyla zcela zorientovaná, prozradila mi, že zrovna včera (tedy v pondělí) o tom měli školení, na pomoc si zavolala vedoucí, zkazila jeden formulář - popletla si výpis a rozpis, potom bojovala s příšernou aplikací na správu kontaktů, kde email napsala bez chyby až napopáté a to jen díky tomu, že jsem ji průběžně kontroloval (na monitor bylo díky bohu vidět)… Nicméně povedlo se a odešel jsem s dobrým pocitem ušetřené pětikoruny měsíčně a vítězstvím nad šimlem.

Včera odpoledne si toho všimli i internetové deníky (namátkou):


A dnes ráno jsem si zprávu přečet v tickeru v televizi. Pošta sama ale tuto informaci evidentně tutlá. Až dnes si přečtete si na webu Česká pošta sekci často kladené otázky:

- chci Rozpisy bezhotovostní platby SIPO zasílat na e-mail

Navštívíte kteroukoliv poštu a s sebou přinesete vyplněný formulář SIPO - žádost (plátci) (pdf, 86 kB) nebo si formulář vyžádáte na poště. V žádosti uvedete svoje spojovací číslo a označíte volbu ANO v poli Zasílání Rozpisu bezhotovostní platby SIPO prostřednictvím sítě internet na e-mail adresu. Nezapomeňte vyplnit pole E-mail adresa. Za zasílání rozpisů na e-mail nic neplatíte.

Dnes ráno byl web pošty částečně nedostupný, zjevně měnili obsah, protože výše uvedenou radu jsem tam dříve nenašel (byla jen mezi příspěvky v diskuzi pod některými články). Člověk se ale mohl dozvědět, že Hospodaření Pošty vykazuje pozitivní trend ;-)

2 komentáře:

  1. Taky to teď řeším, jen si nejsem jistý, zda "zasílat e-mailem" zároveň znamená "nezasílat poštou", nikde to takto uvedené není...

    OdpovědětVymazat
  2. Má vůbec SIPO dnes ještě smysl?

    OdpovědětVymazat

MAKE Magazine

Technology Review RSS Feeds

Nejčtenější příspěvky