neděle 18. září 2011

Pomalý router Asus WL-500gP? Zkontroluj si nastavení!

Již delší čas provozuji pro domácí zasíťování router Asus WL-500gP (ovšem v první verzi). Jednou se takhle podívám na rychlost a koukám: internet nejede tak rychle jak by měl! Pátrám, zkoumám a nakonec zjišťuji, že za všechno může nastavení routeru Bandwidth Management - User Specify Service.


Kdysi jsem pocítil potřebu upřednostnit na jednom počítači FTP, na jiném webování a nějaké priority jsem přidělil VoIP i Skype telefonům. Vše fungovalo na první pohled správně a dobře. Nicméně, jak jsem předeslal, pozdější měření rychlosti ukázalo, patrně až po samovolném navýšení rychlosti připojení, že je rychlost připojení nižší, než by měla být. Příchozí rychlost by ještě ušla, ovšem odchozí byla na 1/7 deklarované!

V prvním kole průzkumu jsem ověřil, že internet zpomaluje router. V dalším kole jsem se dopracoval ke zjištění, že rychlost se spraví vymazáním všeho nastavení právě v tabulce Bandwidth Management - User Specify Service.

Takže zatím nový router kupovat nebudu... ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

MAKE Magazine

Technology Review RSS Feeds

Nejčtenější příspěvky