neděle 12. dubna 2015

Jak vylepšit Wi-Fi? Jednoduše - Poposuň router (AP)

Stále dokola řeším nějaký problém s Wi-Fi. Není divu, doma mi to ukazuje přes 30 SSID v okolí. Velmi často se mi někdo nový "naboří" do kanálu, rychlost a kvalita připojení v různých místech bytu kolísá... Všelikeré úpravy nastavení parametrů sítě nevedou k jednoznačnému posunu vpřed. Proto mne upoutal článek Moving Your Wi-Fi Router Even a Couple Inches Can Improve Your Signal (odkazy na videa) o simulaci šíření Wi-Fi signálu v bytě a následně pořídil doporučovanou aplikaci WiFi Solver FDTD. Pak jsem asi hodinu připravoval plánek bytu podle požadavků aplikace v png s barevným rozlišením stěn, oken a dveří. Sice v návodu píší, pokud jsem to správně pochopil, že 1 cm má odpovídat 1 pixelu, ale spíš je lepší se držet dalšího doporučení o velikosti obrázku 500 x 500 px. Iterace se mi osvědčilo nastavit na 1000. Výsledek víceméně splnil očekávání a ujasnil i potvrdil mou představu o šíření signálu. Zatím pokračuji ve výpočtech různých variant možného umístění routeru.


Toto všechno je samozřejmě teorie, matematický model. Pro zmapování skutečné situace jsem si nainstaloval ještě applikaci WiFi Maps Light. Toto je trošku těžkopádnější nástroj, zato umožňuje do nahraného plánku zaznamenávat skutečnou aktuální sílu Wi-Fi signálu, odlišenou barvou. Bohužel rozdíly nejsou dost viditelné.




Žádné komentáře:

Okomentovat

MAKE Magazine

Technology Review RSS Feeds

Nejčtenější příspěvky