čtvrtek 23. února 2017

Přemapování kláves? Jednoduše. Ale ne všech.

Zvyk je železná košile. A nový zvyk je ještě železnější. Pracuji momentálně střídavě na starším notebooku HP a novém Dellu. Nový je nový, jasně. Hlavně mají oba notebooky zcela očekávatelně jinak řešené rozložení pomocných kláves. Zatímco 14" HP má klávesy Home, End, Page Up a Page Down pěkně vpravo nad sebou po straně klávesnice, 13" Dell má tyto akce dostupné na šipkách pomocí notebookové magické klávesy Fn. A protože s Dellem pracuji víc, už několikrát jsem kombinaci Fn a šipka zkoušel i na HP. Samozřejmě marně.

Což mě dovedlo k dříve nezkoumané myšlence přemapovat klávesnici. Našel jsem pěkný popis Map Any Key to Any Key on Windows 10, 8, 7, or Vista jak funguje program SharpKeys. kromě něho v diskuzi How can I remap a keyboard key? na Super User doporučovali Microsoft Keyboard Layout Creator. Ruční zásahy do registru jsem v potaz nevzal zcela záměrně.

Zkrátím to: ovládnout tímto způsobem klávesu Fn není možné. Její funkce je "zadrátovaná". Výjimky nevylučuji, ale já narazil.

Keyboard Layout je navíc strašné líný moloch, který dělá, podle podivných efektů na liště a dlouhých prodlev mezi reakcemi, bůh ví co. To už je sympatičtější SharpKeys. Když už.


Žádné komentáře:

Okomentovat

MAKE Magazine

Technology Review RSS Feeds

Nejčtenější příspěvky